Dela nyhet
Löpande uppdatering tillkommande info cup
12 apr, 15:18 0 kommentarer
Uppdatering från föräldramöte samt tillkommande information som tillkommit efter föräldramötet, uppdaterat 15:18, 12/4
Ledartaggarna har uppdateras så att de fungerar även till A-kiosken, Vippen & A-lag- & J20:s omklädningsrum:
Till A-kiosken & omklädningsrummen kommer taggarna att fungera från kl. 12.00 på fredag. Till Vippen kommer ni att komma in i efter klockan 16.00 för att ställa in saker. Utöver det så får vi låna en tagg vardera till A & B kiosken samt till Vippen, hämtas i receptionen. Taggarna kommer sluta att fungera vid 20.15 på fredagen då anläggningen stänger. Driften slutar arbeta kl. 20.30 så då måste alla vara ute ur lokalerna.
Till B-kiosken går det endast att låna tagg i receptionen, det var tyvärr inte möjligt att uppdatera ledartaggar dit.
Tömnining av förrådet in till 2:an, A-lagets omklädningsrum:
Som vi meddelat kommer vi tömma förrådet på alla spelarutrustningar & matchtröjor med mera och flytta allt in i A-lagets omklädningsrum. Platserna och utrustningar kommer vara utplacerad så som ledarna vill att barnen skall vara placerade i omklädningsrummet när vi startar i morgon.
Vi kommer att använda förrådet till att ställa varor som inte behöver vara i kylskåp och som inte behöver vara i kiosken eller grillen förrän det behövs. Briketter eller diverse förbrukningsmaterial som vi inte vill ställa upp redan nu i kiosken är perfekt att lagra i förrådet till att vi behöver dem. Detsamma gäller alla priser till lotterier och puckkastning att vi har dem i förrådet tills att de kan ställas ut på prisborden under morgondagen. Puckkastningens priser får vi ta in igen under kvällen på lördag då de inte delas ut förrän på söndagen.
Vi kommer att byta kod till förrådet när det är tömt på alla utrustningar. Denna kod skall & får inte lämnas ut till några barn när ni får den tillhanda senare.
Utöver det så kommer grillteamen att nyttja B-kiosken till att ställa in kylvaror med mera och vi har även vippen som vi kan nyttja för sånt som behöver vara kylt.
Fredag eftermiddag/kväll:
Ett flertal föräldrar kommer finnas på plats på Rosvalla redan under fredag eftermiddag/kväll för att leverera inköpta eller sponsrade varor, priser, material etc. Grillvagnen kommer köras in under under fredagen och ställas innanför grindarna. Det kommer påbörjas att ställa i ordning och sättas upp skyltar för kiosk, omklädningsrum, grill, puckrace, lotterier, spelscheman med mera med mera. Anslut gärna och hjälp de föräldrar som är på plats. Det är mycket jobb med att lasta varor till kiosken och grillen samt bara att sätta upp alla skyltar för försäljning och information. Vippen behöver möbleras om i konferensdelen för att vara färdig för att kunna servera måltider och det kan vara skönt om det är klart redan på fredagen.
Så även om ni inte har några varor eller material som måste levereras, snälla anslut och hjälp till med allt som måste fixas redan på fredag eftermiddag/kväll. Om ena föräldern är hemma med barnen så kanske den andra kan ansluta och hoppa in där det behövs på allt som måste färdigställas så de flesta kan titta på första morgonmatchen istället för att vi måste kalla in alla föräldrar utan arbetspass att i panik färdigställa allt på lördagsmorgonen.
Medaljer & pokaler:
- Medaljerna & pokalerna är kontrollerade och är inlåst i garderoben.
Puckar till puckrace:
- Är numrerade och färdiga samt inlåst i garderoben
Domare:
- Det har bytts domardag mellan två domare.
- Spelschemat med domare är justerat, sekretariatet & domarna kommer få korrigerat schema. I Cuponline är domarbytet uppdaterat
Vippen:
- Måltidsdryck köps till spelarlunchen (saft olika smaker 5 liter konc dunkar)
- Det behövs ta med 5-6 tillbringare för att blanda saft i Malin, Pernilla, Sara och Elin tar med sig minst 1 tillbringare var att använda i vippen. Anna. A tar med sig 2 extra plasttillbringare.
- Pernilla tar med sig en pumptermos till ledarkaffe sedan står B-kioskens pumptermos i A-kiosken för att också kunna användas i vippen till ledarkaffet.
- Gula Ankan levererar lunchen kl:10:00 & middagen kl:15:00
- Rosvalla har kört upp möbler till Vippen. Deras drift har möblerat den ena delen för att äta och konferensdelen är möblerad för föreläsning. Det återstår att möblera om konferensdelen till långbord för att kunna äta från båda sidor på borden. Endera redan på fredag efter 16:00 eller alternativt på lördag morgon 07:30-09:30.
- Tillgång till vippen från fredag em. efter klockan 16.00 för att ställa in saker. Taggarna kommer sluta fungera vid 20.15 då anläggningen stänger. Driften slutar arbeta kl. 20.30 så då måste alla vara ute ur lokalerna
- Bord och stolar behöver ommöbleras i konferensdelen i Vippen.
- Vippteam 2, det behövs en nyckel för att kunna låsa ståldörrarna ut mot ishallen när vi är klar för dagen för resp. dag. Nyckeln finns i receptionen, handhas lämpligen av team 2.
Båsteam:
- Peter tar med laptop som finns att använda till cuponline.
- De som behöver anteckna & notera tar med penna och anteckningsblock.
- Andreas tar med måttband till puckrace.
- Kaffe till sekretariatet hämtas i kiosken av resp. båsteam (termosar finns i förrådet).
- Båsteam tar med uppvärmningspuckar från förrådet max 10 puckar per lag så de går fort att samla ihop.
- Viktigt att matchtiderna hålls & max speltid 45 min. Grundspelsmatcher skall avslutas efter 45 min eller senast vid tiden för att ismaskinen skall in och spola.
- Sidbyte sker mellan första & andra perioden.
- Utvisningsbås räknar skott, har koll & noterar & meddelar cuponline om målvaktsbyte samt hämtar matchpuckar som skjuts över sargen (Vi har fått helt nya fräscha matchpuckar av Danne Latz så vi är rädda om dem).
- Båsteam 2 & 3, Puckrace, viktigt att både båsteam 2 & 3 hjälps åt på puckracet. Det skall vara utfört och klart på 20 minuter. För att det skall gå snabbt att plocka ihop alla puckar så lånar båsteamen ledarklubbor i förrådet för att snabbt samla ihop alla numrerade puckar efter avslutat puckrace. Anna. A och Linda samordnar puckracet med båsteam och kiosk och ser till att information sker till speakern vilka som innehar de vinnande pucknumren samt utdelning av priser från puckracet.
- Båsteam 1, Placeringsmatcher, inför samtliga placeringsmatcher skall samtliga lag inlämnat namn & nummer på den spelare man utsett till resp. lags mest värdefulla spelare. Om denna information inte inkommit måste båsteamet skicka en löpare till båset till det lag man saknar informationen från.
- Båsteam 1, placeringsmatch 5-6 plats, båsteam 1 ombesörjer och delar ut MVP till resp. spelare i resp. lag.
- Båsteam 1, placeringsmatch 3-4 och 1-2, båsteam 1 tillsammans med cupgeneral & cupassistens ombesörjer att dela ut medaljer & pokaler samt MVP i respektive lag.
Kiosk:
- Inköpslista tas fram och synkas med grillteamets, måltidsdryck tas med på listan
- Extra Micro kan lånas från B-kiosken
- Tallrikar för att värma pizzorna i micron hämtas i Vippen
- Småkakor olika sorter köps in till ledarfika.
- Mackor görs på begäran smör pålägg och bröd köps in för detta
- Domarna får fika vid behov & önskemål
- Kioskteamen samordnar lotterierna och prisutdelning lotterier med Anna A & Linda
- Kioskteam 2 samordnar puckrace & prisutddelning med båsteam 2 & 3 och med Anna A & Linda
- Tillgång till kiosken har vi från fredag från kl. 12.00 på för att ställa in saker. Taggarna kommer sluta fungera vid 20.15 då anläggningen stänger. Driften slutar arbeta kl. 20.30 så då måste alla vara ute ur lokalerna.
- Vi har fått lov av Tomas Halvarsson att sätta upp våra skyltar på glasdörrarna. Vi får även låna gatupratarna vid behov.
Grillen:
- Inköpslista tas fram och synkas med kioskteamets, måltidsdryck tas med på listan önskvärt att hamburgerost utan plastinslagning köps in för det skall bli enklare handläggning vid grillen. Tändvätska behöver köpas in
- Grillvagnen ställs innanför grindarna fredag em körs ut av Andreas fredag morgon
- Andreas tar med tält
- Andreas kollar bleck och kantiner
- Grillteamen tar med grillredskap, salladstänger, kniv & skärbräda till sallad etc.
- Grillteamen tar med hink och trasor för att hålla rent
- Hämta brandsläckare och slangvinda hos Rosvalla
- Etablering av grillvagn och tält på lördagmorgon
- Rulla ut tubkylarna från förrådet till grillvagnen för kylda drycker
- Domarna får hamburgare om de hellre vill ha det och fika vid behov
- Peter har fått instruktioner var vi får stå med grillvagnen & tält.
- Grillvagnen får parkeras innanför grindarna över nätterna bakom stora ishallen.
- Brandsläckarna kommer finnas i receptionen.
- Vi har fått lov av Tomas Halvarsson att sätta upp våra skyltar på glasdörrarna. Vi får även låna gatupratarna vid receptionen vid behov.
- Vi har även lov av Tomas Halvarsson att använda B-kiosken om ni i Grillteamen önskar använda det utrymmet för lagring och tillberedning av sallad etc. (Alla kiosker ingår enligt honom).
BAKNING:
- Madelene Latz
- Ida Flink, glutenfritt
- Andrea Teplan
- Pernilla Rogner
- Sara Rangensjö
- Emma Johansson
- Linda Andersson (mamma)
- Cecilia Johansson (mamma)
- Anna Norrby
- Ellen Nordqvist Gremo
- Fler som kan & vill baka? Meddela på Facebookgruppen eller skicka meddelande till Peter, Anna A eller Andrea Teplan.
Övrigt:
- Vanlig genomskinlig tejp behövs till att tejpa upp info på glasdörrarna.
- Sopor i omklädningsrum behöver kollas/tömmas mellan Lör & Sön
- Cissan tar med silvertejp (genomskinlig bred tejp inlagd i förrådet sedan tidigare).
- Funktionärerna tar lunch när det passar. 1 måltid per team/dag förutom dem som kör heldagspass.
- Sponsringuppmaning till alla att fortsatt försöka få sponsorvaror som kan säljas i kiosken eller grillen. Exempelvis korttidsdatum som er ordinarie matbutik kanske kan tänka sig sponsra med. Kan vara vad som helst, korv, hamburgare, bröd, dricka, vatten, festis, snacks etc.etc.
Sponsring varor kiosk & grill:
- 4 kartonger Coca Cola (LL´Amice, Linda. A)
- 3 kartonger Coca Cola Light (LL´Amice, Linda. A)
- 3 kartonger Fanta (LL´Amice, Linda. A)
- X antal hamburgepapper (LL´Amice, Linda. A)
- 4-5 kartonger ytterligare läsk (Calle. L)
- 8 paket kaffe (Anna. A)
- 225 st halvinbakade mini Vesuvios (Tony´s pizza)
- 5 st 8 kg/påsar briketter (NA Svensson, Andreas)
- 2 000 kronor till varuinköp (Linda. A)
- Hamburgeost (LL´Amice, Linda. A)
Sponsring MVP, Puckrace, lotterier & matchpuckar:
MVP (Mest värdefulla spelare per lag):
- 6 st Dryckesdispensers (Green Deer)
Vinster till puckkastning/puckrace:
- 1 st presentkort valfri 2 dgrs camp (Tordön, Calle J)
- 1 st hockeyklubba (Robin)
- 1 st presentkort Intersport 1 000 (Autolack, Anna. A)
- 4 st hockeypriser från Intersport själva (Cissan & Anna. A)
- 1 st verktygssats värde 1 500 (Autoexperten, Cissan)
Vinster lotteri:
- 2-3 st fotbollar (Svea Modules)
- 1 st muslidispens (Svea Modules)
- 1 st champagnehink (Svea Modules)
- 1 st ishink (Svea Modules)
- 3 st Bilvårdshinkar (Stefan F.)
- 1 st presentpåse "Ett steg för hälsan" (Victoria Pettersson, Cissan)
- 1 st presentkort på 30 min massage (Massage på landet, Catarina Kaufmann, Cissan)
- 1 st presentkort 500 på Intersport (Autolack, Anna. A)
- 1 st paket dam med diverse produkter (Anna. A)
- 1 st paket herr med diverse produkter (Anna. A)
- 1 st träningsdress Warrior (Anna. A)
- Diverse produkter (Sörmlands Service & Event, Anna. A)
- 1 st jättekartong kexchoklad (Linda. A)
- 2 st presentkort (LL´Amice, Linda A.)
- 1 st verktygssats värde 1 500 (Autoexperten, Cissan)
- 1 st eltandborste barn (Robins mammas jobb)
Matchpuckar:
- Danne Latz sponsrar med nya fräscha matchpuckar som vi är rädda om och enbart använder till matcher.
Verksamhet i lilla hallen:
Lördag 13 april allmänhetens åkning 16.45 - 19.30 övrig tid konståkningsuppvisning.
Söndag 14 april 11.30 - 13.30 allmänhetens åkning övrig tid konståkningsaktiviteter.
Vi försöker fånga upp de som är på allmis och får dem till kiosk & grillen.
Kommentarer