Dela nyhet
Nyköpings hockey ansöker om konkurs
13 apr 2014 116 kommentarer
Styrelsen har beslutat
En enhällig styrelse har idag beslutat att ansöka om konkurs för Nyköpings Hockey. Det har inte varit ett enkelt beslut. Vi brinner alla för Nyköpings hockey, vet hur mycket det betyder för alla barn och unga och för väldigt många Nyköpingsbor. Vi vill naturligtvis inget hellre än att denna verksamhet ska få fortgå och utvecklas men där vi står idag är vår bedömning att det inte längre är möjligt vilket lett oss fram till detta beslut.
Vi förstår att detta väcker många frågor. Nedan så redogör vi för vad det är som har skett som lett oss fram till detta beslut. Styrelsen finns tillgänglig på kansliet från 18.00 för alla era frågor. Vi planerar att hålla ett informationsmöte vid 20.00 på kansliet samt stannar på kansliet så länge det behövs.
En tuff ekonomi under lång tid
Ekonomin i klubben har varit skral i årtionden. När vi klev på för tre år sedan så var utgångsläget att vi måste ge det en chans. Under de här tre åren har vi vid flera tillfällen befunnit oss i situationer där vi varit nära att stänga ner verksamheten men lyckats rädda situation tack vara både tur och gemensam skicklighet. Tex;
- När isen smällte. Det var nära när matcher inte kunde genomföras, men kostnaderna fortsatte. Gemensamt arbete med att forsla bort isen hjälpte oss vidare.
- Landslagsmatchen mot Schweiz. Det var nära med liten biljettförsäljning och fasta avgifter för tre kronor. Gemensamt arbete med biljettförsäljning räddade oss vidare.
- Nytt sätt att spela under hösten. Det var nära med minskad andel betalande och saknade intäkter. Gemensamt tillskott från knappt 230 personer i juletid gav oss en vår.
Skillnaden denna gång är en extra ordinär händelse som ligger utom vår kontroll.
Skatterevisionen
År 2005 fick Skatteverket i uppdrag från regeringen att göra revisioner på idrotts Sverige
Denna revision drog igång hos oss för drygt ett år sedan och har pågått fram till januari i år. Skatteverket har gått igenom alla våra transaktioner och allt vårt material från 2010 fram till och med 2013. I revisionen fick vi beröm för flera saker som vanligen fallerar. Korrekta uppgifter, all personal inkluderad inklusive domare och hantering av idrottsutövare. I slutet på revisionen kunde vi dock konstatera att vi har olika syn på två saker – hanteringen av boende för spelare innan de blivit del i A-laget och hanteringen av mat för A-lagets spelare.
- Boende – Vår bedömning är att det först är när spelarna fått ett kontrakt om en ordinarie plats i A-laget, som de får sin placeringsort i Nyköping. Fram till dess är det anställningsintervju och de är placerade på den ort de tidigare spelat. Under våra ”try-outs” så har vi under årens lopp haft kostnader för olika former av boenden för dessa spelare vilka vi klassat som utlägg och inte en förmån. Vi har ansett det som självklart att en del av truppen alltid kommer att vara importer, att det behövs boende, arbete och att vi prövar på att spela som en del i anställningsförfarandet.
- Detta har vi slagits för men Skatteverket delar inte vår bedömning utan anser att samtliga kostnader för denna typ av boenden ända tillbaka till 2010 ska klassa som förmån och beskattas därefter.
- Mat – Vi anser att kosten är en förutsättning för att kunna utöva sporten, den är lika naturlig som att spelarna behöver skridskor och puck. Utrustning för idrottsutövare är inte förmånsbeskattad. Det målet mat som hör till träningen för spelarna bör heller inte vara det. Det finns inget energiöverskott att beskatta medan utrustning kan användas utanför yrket och en förmån skulle kunna uppstå. Det är inte ett personligt val om vad du ska äta och när du ska äta. Den är strikt reglerad. Vi anser därmed att kosten inte är en förmån utan ett rent utlägg. Även detta har vi slagits för men tyvärr delar inte Skatteverket vår bedömning utan anser att samtliga kostnader ända tillbaka till 2010 ska klassa som förmån och beskattas därefter.
I januari i år meddelade Skatteverket sitt beslut vilket innebär ett krav på Nyköpings Hockey på en miljon kronor. Vi var oeniga med skatteverket under flera månaders tid och pratade löpande om det skulle vara så att det slutar med större engångsbelopp så finns det inte utrymme utan det kräver en plan. Efter att skatteverket framställs sina krav tog vi åter kontakt och meddelade att vi fortsatt inte har miljoner i sparkassa. Skatteverket hänvisade att en betalningsplan ska vi göra upp med kronofogdemyndigheten.
Vi träffade Kronofogdemyndigheten i mars då de gick igenom vår ekonomi. Vi delade med oss av resultaträkningar och balansräkningar. Vi lade också fram ett förslag på betalplan över tre år. Kronofogden tackade för samarbetet och meddelade att de skulle låta sina ekonomer titta på vårt förslag.
Den senaste veckans utveckling
Vi har sedan dess inte hört något trots påstötningar fram till torsdagen den tredje april då Kronofogdemyndigheten spärrade samtliga våra konton och tog ut ett delbelopp av skulden på 114 tkr. Konton fortsatte att vara spärrade även under fredagen. Under helgen så genomförde vi ett extra styrelsemöte då vi enades om att vi under dessa förutsättningar inte kan verka. Vi började förbereda för en konkurs men enades om att vi först måste ta en ytterligare kontakt med Skatteverket. På måndagen hade spärren på våra konton släppts och vi fick ett informellt besked från Kronofogden att ärendet nu var åter hos Skatteverket. Vi lämnade in en formell skrivelse till Skatteverket på måndagen och bad dem att omgående återkomma till oss gällande avbetalningsplanen. Vi förklarade situationen igen och meddelade även att om de inte återkommer med besked senast på torsdag så ser vi ingen annan utväg än att ansöka om konkurrs.
Vi har även tagit kontakt med Nyköpings kommun för att informera dem om vårt läge och ge dem en möjlighet att agera. De har återkommit med besked att de inte kommer att agera i detta läge.
Trots påstötningar och mycket tydlig information från oss till Skatteverket har de inte återkopplat på något sätt till oss under den gångna veckan. Detta gör att vi helt enkelt inte har förutsättningarna att fortsätta att bedriva verksamhet.
Vi är mycket kritiska till Skatteverket. Dels avseende deras sätt att tolka förmånsreglerna men också deras sätt att hantera oss och vår verksamhet utifrån den situation som uppkommit. Vi har fört diskussioner med dem under mer än ett års tid. Det har varit bra diskussioner där de tydligt indikerat att vi kommer kunna lösa situationen. Men från det att de lämnat sitt slutliga besked kring revisionen får vi inte respons på våra försök till kontakt trots att de så uppenbart vet att detta kommer innebära slutet för vår verksamhet.
Det som gör det extra ledsamt är att vår ordinarie verksamhet utvecklas enligt plan. Vi kan se att mycket av det vi tog tag i efter vårt extra möte i december har börjat ge resultat. Biljett försäljningen har ökat, engagemanget bland företag och allmänhet för klubben har ökat, omsättningen har gått upp. Vi fortsätter på inslagen väg och tar ett par kliv framåt i rätt riktning. Vi har även under våren arbetat fram en plan för kommande säsong. Vi var klara med ny klubbchef, sportchef och en utvecklingschef och en strategi för verksamheten som var tuff men fullt realistisk. Vi var helt övertygade om att Skatteverket skulle återkomma till oss och att vi skulle kunna hitta en lösning, det är ju en bra verksamhet i grunden. Det gör att dagens beslut känns extra tungt.
Verksamheten har som ni känner till, under året även drabbats förskingring, som har polisanmälts. Exakta summor och under hur lång tid detta pågått utreds för närvarande. Detta har tagit mycket tid och kraft att hantera och har även haft en negativ påverkan på vår ekonomi.
Vår ansats under hela denna tid har alltid varit att vi ska göra rätt för oss och ta hand om våra gamla skulder men det har också inneburit att en del av det vi hade behövt investera i för att utveckla vår verksamhet istället går till att betala gamla skulder. Den situation som varit har också inneburit en väldigt tuff arbetsmiljö och belastning för vår personal som fått hantera alla krav. Livet med ryggsäck är inte enkelt, och vi har gett det en rejäl chans, vi har betat av en hel del skulder men nu tvingas vi till ett avslut på grund av något som ligger utom vår kontroll.
Vad händer nu?
Vi förstår att det finns många frågor om vad som händer nu och vi har inte svar på alla frågor. Det vi vet är att ansökan är inlämnad och Tingsrätten kommer utse en konkursförvaltare som kommer ta över befälet för vår verksamhet. Detta kommer sannolikt ske inom kort. Styrelsen kliver med detta beslut av men kommer att stå till förvaltarens förfogande.
Förvaltarens uppgift är att ta hand om alla tillgångar. Pengarna kommer i prioritetsordning att gå först till att betala konkursförvaltaren och därefter till alla andra i en bestämd ordning.
Våra tillgångar består för närvarande av saldot på klubbens tre konton samt inventarierna för a-laget och kioskverksamheten.
Vi i styrelsen kommer den närmaste tiden ha fullt upp med konkursförvaltaren och Skatteverket. Det är vår starka förhoppning att det finns krafter i vår verksamhet som vill ta vid och starta upp en ny förening så allas våra barn har en möjlighet att spela hockey i höst.
Med detta beslut avslutar vi en följetång över många år och hoppas att det ger jordmån för en ny planta att växa fram.
Styrelsen
Kommentarer
Peter 13 apr 2014
Tråkigt. Men inte helt oväntat det har varit några tunga år sen uttåget från allsvenskan med ekonomisk ryggsäck att släpa på i div 1.
Roger 13 apr 2014
Tragiskt dåligt av styrelsen att mörka sanningen om ekonomin
Dick 13 apr 2014
Ja vad är det som va konstigt med det.
Det satt ett helt gäng som sa
Oooh Gud 1700 kr det är den bästa julklapp
Vi kan ge våra barn så att dom kan fortsätta
Med hockeyn .
Grattis
Om jag satt i styrelsen så skulle jag
SKÄMMAS.
Sektion B 13 apr 2014
Imponerande att en klubb som har råd att värva spelare till play off konkar efter säsongen. Mer pinsamt än tråkigt enligt mig och många andra.
Tina 13 apr 2014
Sorgligt! Hoppas på en lösning för våra barn och ungdomars skull.
Johan 13 apr 2014
Ungdomssidan räddar garanterat kommunen. Men att klubben konkar är enkelt. Att man flera år på raken levt över sina tillgångar = Konkurs. Så är det i alla företag.
Håkan K. 13 apr 2014
Jag ger högsta beröm till styrelsen som verkligen försökt att reda ut ekonomin.
Oresonliga skatteverket däremot, som med otydliga motiveringar helt plötslig kräver flera års betalningar i efterhand, är tyvärr en omöjlighet för hela idrotts - Sverige.
Konsekvenserna är bedrövliga för ishockeyn i Nyköping.
Ny planta utan tung ryggsäck, men tyvärr tar det tid att bygga upp ett bra lag igen och även intresset " Hockeyn i stan har gått i ide ".
Carola 13 apr 2014
Stackars barn som fick betala 1700kr till jul :(
Revisor 13 apr 2014
Skattemyndigheternas regler är väldigt tydliga när det gäller kostförmåner. Man kan tycka vad man vill om dem men reglerna är tydliga. Gå in själva och läs på deras hemsida.
Wille 13 apr 2014
Jag anser, att styrelsen har kämpat på ett fantastiskt sätt för att komma till rätta med ekonomin och framför allt få bort gamla skulder från tiden i allsvenskan. Konkursansökan innebär inte att det redan är konkurs ! Var finns nu vår kommun? Vilket dåligt intresse man verkar ha för att sätta sig in i klubbens problem och en obefintlig vilja att hjälpa till i ett prekärt läge. Jag tänker framför allt på den stora ungdomsverksamheten som NH bedriver. Det handlar faktiskt även om stan´s största publikidrott.
?? 13 apr 2014
Man undrar om det hjälpt om alla betalat in 1700:- till jul
SÅ JÄVLA BESVIKEN! 13 apr 2014
Så JÄVLA dåligt att dom inte konkade laget direkt när dom åkte ur allsvenskan då hade ju laget varit tillbaka på div1-nivå nu utan skulder. Nu har man gått å betalat dyra pengar för RIKTIGT jävla dålig hockey och så konkar dom NU???!?!!!
Frasse 13 apr 2014
Man värvar två av division 1 dyraste spelare och sen har man mage att kräva pengar av sina barn och ungdomar!
Anders P 13 apr 2014
Just kostgrejen är ju konstig. Att personalen äter mat torde ju vara en förutsättning för många yrken. Där är ju reglerna väldigt tydliga precis som @Revisor säger. Att ens försöka krångla sig runt de reglerna torde vara lönlöst.
Fortsättning Följer... 13 apr 2014
Punkterna som klubben gick på pumpen på i skatterevisionen är bevis på en riktigt låg nivå - från klubben och styrelsens sida! Reglerna är glasklara! Oaktat vad Wirf & Co anser!
Vidare kan ifrågasättas om klubben inte agerat oaktsamt - i så fall gäller personligt betalningsansvar för hela styrelsen för klubbens alla skulder (inte bara skatt & moms)...
Lasse 13 apr 2014
4 april 2006. NH slår SAIK med 5-3 i kvalserien.
April 2014. NH i konkurs, SAIK i SM-final för fjärde året i rad för att försvara sitt SM-guld. Tänk OM det hade varit vi istället....
Styrelsen 13 apr 2014
Vi vore glada om alla kanske kunde panga in 1700:- till så vi kan tokvärva när vi bygger en ny klubb, bidra gärna till mat också om ni kan.
Marcus 13 apr 2014
NH försökte med egna skatteregler! Känns ju inte så proffsigt kanske!? Om man inte vet kan något så kan ju alltid fråga någon som vet istället för att hitta på egna tolkningar. Håller med om att värvningarna i December var är så korkade att man blir tårögd.
Ove Sundberg 13 apr 2014
Jag trodde det var ett aprilskämt först. Men det är publicerat idag, så icke det.
Först och främst, är man förvånad? Nej, Nyköpings Hockey förknippar nog de allra flesta i dag med dålig ekonomi. En snabb sökning på google ger:
2004: "Nyköpings Hockey är i en stor ekonomisk kris. NH tvingas därmed vidta dramatiska åtgärder."
"..NH lanserar även något som kallas för "Vison 2007". Enligt visionen ska NH spela i Kvalserien till Elitserien år 2007, men för att klara av det måste ekonomin saneras. "
2008: "Nyköping har ofta förknippats med dålig ekonomi, och både en och två akutinsatser har gjorts för att undvika konkurs. Företagarna i regionen har varit tålmodiga och hjälpt klubben, samtidigt som klubben själva skurit i kostnaderna, bantat truppen, minskat på kansliet osv. Gott så långt. "
2014: ?Diskussioner om spelare har under en tid förts i Sportgruppen och lagledningen. Bedömningen är att när vi nu har möjligheten att tillföra ytterligare kompetens med hjälp av sponsorer ökar våra förutsättningar att nå goda resultat? skriver klubben på sin hemsida och utesluter inte att det kan komma att bli ytterligare nyförvärv."
Det här är bara småplock av artiklar från olika år. Jag tycker att styrelsen ska skämmas. Har önskat att det någon gång ska ringa en klocka där uppe, men inte det. Jag menar, skojar ni med oss? Hur kan man ens lyckas(i det här fallet används lyckas..) med att köra ekonomin åt skogen år efter år, säsong efter säsong. Min yngsta grabb på 11 år skulle skött ekonomin bättre, även om han förmodligen skulle köpt smågodis för största delen.
Innan jul la ungdomarna ut 1700 från egen ficka, för en månad sedan värvade ni spelare, och nu i konkurs. Jag älskar hockey av hela mitt hjärta, fast måste säga att jag tycker inte kommunen ska bidra med en krona när ni handskas såpass dåligt med ekonomin.
Tycker däremot att ungdomsverksamheten ska få fortsätta med stöd från kommunen om så behövs.
Hockey Fan 13 apr 2014
Förra säsongen värvade man spelare till sin juniorverksamhet med fina löften angående material jobb mm.
Killarna lämnade eftersom, eftersom inget infriades.
Det är så er sportchef och styrelse skött klubben.
Hoppas nu att man byter ut dessa hjärtlösa individer och tillsätter folk med empati och känslor.
Lycka till i framtiden ni som tar sig an detta i Nyköping.
Dåligt, Känner Sig Lurad! 13 apr 2014
Detta var ju bara spiken i kistan, droppen som fick bägaren att rinna över, problemen fanns redan tidigt och under säsongen, man skulle så klart dragit i handbromsen då intäkterna uteblev. En chansning på avancemang som uteblev. Den som inte såg detta redan innan jul är nog förblindad av ett stort föreningshjärta...
Bajdof 13 apr 2014
Om maten har varit boven i dramat under alla dessa år känns det ju väldigt konstigt. Att låta någon få gratis mat på denna nivå (div 1) kan ju inte vara försvarbart. Laga maten själv...
Framtida Hockeysponsor (Kanske). 13 apr 2014
Hoppas att någon tar tag i ett lag byggt runt ungdomsverksamheten, utan A-lag. På så sätt säkrar vi våra barns intressen och även skydda framtida generationer från individer som vill avancera ett A-lag på andras bekostnad för att stärka sina egon. Så mycket som jag sponsrat genom åren skulle jag med glädje dubbla om jag visste att pengarna enbart gick till våra ungdomar.
Före Detta Support Och Förälder 13 apr 2014
Nu är ungdomscuperna slut föräldrar har jobbat nästan dygnets runt med olika uppgifter så kom beslutet just idag man har väl tagit varenda krona för att försökt betala skulderna sen är det tack och hej vi är ledsna det här har ni vetat länge. Nej se till att bjussa À-lagspelare på mat och hotell istället. Dåligt skött styrelsen usch
Davis 13 apr 2014
Löjligt att skylla på Skattemyndigheten... de pengar ni borde ha fått in borde ni ha betalat dessa skatter med...Kenny Källström och Henric Höglund, är förmodligen inte billiga...
Att försöka göra avdrag för mat är ju helt befängt från klubbledningens sida... om du i ditt civila liv är anställd på ett företag och du får matersättning, eller om företaget bjuder på mat så är detta skattepliktigt
GÖR OM, GÖR RÄTT! 13 apr 2014
Barn måste ha ett a-lag att se upp till också. En bra ungdomsverksamhet bygger på att utveckla sina produkter till att bli a-lags spelare. Kolla på lag som Västerås, Vita Hästen och Örebro alla dom har hetat ungdom efter deras konkurser. Och vart spelar dom idag? Se och lär gott folk för att lyckas så krävs det att bygga från grunden.
Till nästa säsong så bildar ni en ny förening som heter Nyköpings Hockey Ungdom och bygger upp föreningen, plocka hem lovande spelare mellan 18 - 25 år som har lirat i NH och börja lira i division 3.
J 13 apr 2014
Vill bara säga att lillebror Gnesta minsann överlevde :)
PG 13 apr 2014
Jättetråkigt att läsa detta! Vi i Norrköping vet hur det känns. Kämpa på alla ni som orkar, både inom A-lag, junior och ungdom, det kommer bättre tider var så säkra.
KA 14 apr 2014
Skatterevision sen 2005 och sittande styrelser får skit....... 9 år tillbaka i tiden varav den sittande styrelsen kan stå till svars för 1 år. Ska man gå historiskt tillbaka så borde väl konkursen kommit någongång på 90-talet när kommunen gick in och räddade föreningen första gången.
JD 14 apr 2014
Trist men inte oväntat! Det jag förvånas över är hur alla ni som kritiserar styrelsen verkar veta hur man skulle ha gjort och hur föreningen skulle ha skötts? Gör då alla oss en tjänst ni som är så duktiga och starta upp föreningen igen!!!!
Styrelsen har lagt ner massor med tid på föreningen (utan ersättning) till följd av att säkert familj mm har fått stå tillbaka.
Skulle ni gjort samma sak??????
Firsov 14 apr 2014
Vem äger Anläggningen ?
Firsov 14 apr 2014
Hur mycket är dom totala skulderna ?
L.Åberg 14 apr 2014
Kan det finnas 100st hockeyfantaster som kan bidra med 10 000 spänn i var?
Krutov 14 apr 2014
Kommun äger och driver anläggningen. Enligt gamla siffror är ryggsäcken 1,8 miljoner + skatte skulden borde det bli runt 2.8-2,9.
Tack Styrelsen 14 apr 2014
Vem skulle vilja och tordas sitta i en ny styrelse ideellt med så många negativa medlemmar, var glada att några överhuvudtaget tordes stiga på ett redan sjunkande skepp för 2 år sedan.
Sussi 14 apr 2014
Det är med sorg i hjärtat man går till jobbet idag.
Nyköping behöver ett A-lag både för våra ungdomar och företagsnäringen. Styrelsen har brottats med gamla lik i garderoben och det är inte lätt att tas med men de gjorde nog vad de kunnde.
Nyförvärven som blev säger jag STORT TACK till de företag som köpte spelarna och försökte i och med detta få ett bra kvalspel.
Har själv barn i föreningen som spelar hockey och han visar hur starkt hans intresse är genom att gråta och säga att han vill fortsätta spela hockey som är hans liv. Alla ni som är så bra på allt i era kommentarer, ställ er upp och känn efter skulle ni kunnat gjort något mer??
Vill också säga att man är VI i en förening inte vi och dom.
Tack alla som faktiskt kämpade på olika sätt och vi får hoppas att det kommer finnas hockey även i Nyköping i fortsättningen för den fostrar och det behöver vårt samhälle glöm inte det.
Rossi 14 apr 2014
Helt rätt Sussi, hoppas alla ni som inte bidrog med 1700. Kr till jul inte heller klagar nu. Och även om det inte hjälpt hela vägen fram så har många gjort ett stort ideellt arbete för klubben som vi måste tacka för.
Rossi 14 apr 2014
Helt rätt Sussi, hoppas alla ni som inte bidrog med 1700. Kr till jul inte heller klagar nu. Och även om det inte hjälpt hela vägen fram så har många gjort ett stort ideellt arbete för klubben som vi måste tacka för.
Adam 14 apr 2014
Klart som fan att styrelsen ska ha kritik. Sen om vi som skriver här skulle gjort det bättre eller sämre har ingen som helst betydelse eftersom det inte är vi som jobbar med det. Nu har jag ingen aning om hur andra klubbar gör men att på denna låga nivå (Div. 1) betala för sina spelares mat när man redan har en kass ekonomi är ju helt sjukt. Och sen tro att de skatteregler som gäller för alla andra inte skulle gälla er är ju så idiotiskt. Finns det ingen kompetens i styrelsen eller? Näe, vi får verkligen hoppas att några med kunnande och stort Nyköpings/hockeyhjärta väljer att starta en ny förening. Frågan är bara om några företag kommer våga ställa upp som sponsorer igen..
Stackars Barn 14 apr 2014
Inte underligt att sagan tar slut nu, tro man är i elitnivå ta hutlösa priser och slösa med pengarna. Tycker endast synd om barnen och dessas stackars föräldrar som utnyttjats av dessa visionärer.
Allvetaren II 14 apr 2014
Med en ryggsäck på 1,8 mkr. och en skatteskuld på 1 mkr. kan man misstänka att underskottet i konkursbouppteckningen blir ca 4 - 5 mkr. Löner tillkommer och sedan brukar detta alltid poppa upp ett antal lik i lasten som aldrig tagits upp i boksluten. Visserligen är det ingen tröst men det lär komma fler föreningar i division 1 och högre som kommer att få problem med sina elitlicenser. Flera rekonstruktioner eller konkurser är att vänta.
Förhoppningsvis finns det krafter i Nyköping som vill starta upp en ny förening som i vart fall inledningsvis koncentrerar sig på ungdomsverksamhet och i bästa fall dessutom juniorverksamhet
Mart 14 apr 2014
Seriöst! Att tro att mat inte klassas som förmån är okunskap och blindhet. Alla behöver äta, oavsett ifall man har tränat eller inte. Att betala någon uppehälle för att provträna och inte se det som en förmån. Hur tänker man? Varför tar man inte kontakt med Skatteverket innan man betalar ut så att man är säker? Varför chansa?
Hence 14 apr 2014
När ska dessa div1klubbar förstå? Det går inte att betala löner till spelare på denna nivå, det är flera flera flera lag som har denna ekonomi. Kämpa på och hoppas det kommer en ny förening till hösten..
Putte 14 apr 2014
Det klart som fan det är skit. Ett långt arbete där många säkert lagt ner både hjärta och själ. En del fel har det blivit på vägen, såväl av supportrar som nöjer sig med gobitar när det går som bäst som eldsjälar som äter dricker skiter hockey 24/7. För även fast man älskar klubben och vill väl kan det bli att man vill för mycket och tror på snabba vägar.. Facit, många som trott att just den värvningen kommer ge oss en snabbare väg till resultat. Viljan har varit just en otrolig vilja, men ibland ger den inte ett steg framåt... utan..hm,,, tre tillbaka.. Jag tror att det var på tiden.. Även fast det finns många som sitter och är bittra över uteblivna inbetalningar i form av ditt och datt som nu går med klubben till grunden. Men inget ont som inte har något gott att ge tillbaka..
Nu har vi äntligen, efter hm kan det vara 24 år av skulder i miljonklassen?? ...vi har äntligen chansen att börja om från början.
Och den viktigaste är att redan denna vecka starta upp en grupp som börjar arbetet med Nyköpings Hockey Ungdom, Nyköping Biss Hockey eller vad det nu blir.
Fortsätta ge våra ungdomar en dröm om spel i högre serier.
En klubb som utgår från en bra och sund ungdomssatsning med en kvalitetsansvarig som tar bort ledare som bara vill ha resultat och glömmer utveckling och bredd. För bredd ger topp..
Finns det möjlighet att ha ett A-lag i lägsta division nästa år?
Jag är med, jag fortsätter köra på min sitt plats, för jag tror på Hockeyn i Nyköping..
GÖRAN 14 apr 2014
Så går det när man värvar spelare man inte har råd till Rätt åt er
Reinhardt 14 apr 2014
Kommer sommarhockey skolan fortfarande gå av stapeln? Jag hoppas det då Ludde inte kan sluta tjata om den efter att han blev anmäld av mig och Gittan när nyheten kom ut, om den inte blir av hoppas jag vi får pengarna tillbaka eller en månads gratis mat då klubben har råd med det till spelarna.
Sponsor 14 apr 2014
Till er som tjatar att man har värvat nya dyra spelare. En eller flera sponsorer har betalat deras lön. Sponsorerna vill inte hjälpa till med mer sponsring men med spelare.. så nu kan ni släppa det..
Undran 14 apr 2014
Ja lön ja men tryout med hotellvistelse och mat har väl inte sponosorer betalat elller?
Johan 14 apr 2014
Det ska till något för att folk i Nyköping ska vakna till!! Och till alla som bidragit och försökt ink styrelse STORT.
Göran E 14 apr 2014
Vi är anmälda till eran U 16 cup kommande helg!!! Våra ungdomar har sparat ihop pengar för att kunna åka på en avslutningscup. Nu är deras surt insparade pengar bara borta, lågt av klubben att lura dessa ungdomar. Varför inte genomföra cupen innan man bestämmer sig för konkurs!!!!!!!! Pengarna som betalts in har förmodligen gått till annat än cupen.
Trist 14 apr 2014
80'000 kr på kontot, 1,2 miljoner hos fogden redan innan skatteskuld, och så skyller man på att skatteverket sänker NH?! Verkar bara vara en orsak till att försöka avgå med hedern i behåll...?!
Lars 14 apr 2014
STYRELSEN är ansvarig att veta vilka regler som gäller...låter som bortförklaringar hela tiden.
Synd om ungdomarna, men det finns alltid andra föreningar som vill ha er!
Hockeymamma 14 apr 2014
Våra killar är anmälda till er U 16 cup i helgen!!! Våra ungdomar liksom många från andra anmälda klubbar har sparat ihop pengar för att kunna åka på en avslutningscup. Nu är väl deras pengar borta, mycket dåligt av klubbens styrelse att lura alla dessa ungdomar. En vecka till innan ni försätter er själva i konkurs!
Skattmasen 14 apr 2014
Till Sponsor, betalade även sponsorerna soc.avgifter m.m för spelarna eller "bara" lön? Eller kan det vara så illa att dom nya spelarna aldrig var avlönade av klubben? Dvs ytterligare lite "skatteplanering" med olik syn mot Skatteverket? #LexIFKGöteborg
Hockey I Höst! 14 apr 2014
Mycket tråkigt men att leta syndabockar leder ingen vart. Vi behöver samla oss för att våra barn ska kunna fortsätta spela hockey i höst! Det är prio 1 för mig i alla fall.
Orolig Cupdeltagare 14 apr 2014
Vad händer med U16 cupen till helgen? Viktigt att ni kommer med besked ang. detta omgående då NI även har lag från Finland som skall deltaga. Synd om det försvinner 300-350 000:- av gästande ungdomar pengar till er konkurs.
Respekt 14 apr 2014
Nyköpings hockey ta nu kontakt med dom gästande ungdomarna som ska komma på cupen fan ni skämmer ju ut er i hela hockey-Sverige
Respektlöst 15 apr 2014
Om Nyköping Hockey vill ha någon form av respekt kvar i hockeysverige så ser man till att genomföra kommande helgs U 16 cup. Man lurar inte så många ungdomar, som har slitit och tjänat ihop pengar till att åka på avslutningscup. Totalt respektlöst av Nyköping Hockey att agera på detta sätt. Om så styrelsemedlemmarna skall arbeta dygnet runt så skall cupen genomföras. Nyköping Hockey=Bedragare!!!!!!!!!!!!!!!
U16 15 apr 2014
Rimligt att ansöka om konkurs innan helgens cup innan man betalat hotell, mat, domare etc. Då har man några hundratusen kvar i boken. Dessutom hade väl kronofogden redan låst Nyköpings tillgångar så det var redan kört. Tragiskt dock men läser man klausulen i sista raderna i inbjudan till cupen så ser man att dom redan då var rädda för att detta skulle ske.
Cup Lag U-16 15 apr 2014
Vem kan man ringa till ? Vi har inte hört ett ljud ännu???
Cupdeltagare U-16.....
Mats A 15 apr 2014
Alla klubbar som är anmälda till er cup nu i helgen borde få ett positivt besked att ni genomför cupen. Allt annat är ett svek mot Hockeyungdomar i både Sverige o Finland.Hoppas ändå att ni vill behålla hedern i klubben och att ett bra besked kommer idag.
Allvetaren II 15 apr 2014
Konkurslagstiftningen styr föreningen från och med konkursdagen. Kronfogden har utmätt alla tillgängliga pengar före konkursen. Hur ska då föreningen kunna genomföra cupen? Konkursförvaltaren företräder konkursboet och får inte driva en verksamhet med förlust. Alltså kan han inte genomföra cupen då det endast återstår kostnader. De stora förlorarna är deltagande lag som tydligen inbetalat hela eller delar av cupkostnaden. Även här har uppenbarligen den sittande styrelsen brustit i sin konsekvens och riskanalys.
Vill Hjälpa Till När Ingen Annan Verka Vilja Svara 15 apr 2014
Läs på kontakt längre upp på sidan ring Johan Wirf telefonnummer samt alla namn på styrelsen, gått i tidningen och sagt att dom är tillgängliga hoppas det verkligen ordnar sig för er era ungdomar tänker på er har själv en kille som spelar och vet hur han längtar till cuper
Pinsamt!!!!!!! 15 apr 2014
Nyköping hockey ni är så jälva pinsamma, ni är det äckligaste jag har sett. sno pengar av hockey ungdommar. hoppas ni får världens sämste ryktet annars ska de ske
Förbannad,, 15 apr 2014
Nyköping HC = BEDRAGARE ,,,,,,,,,,,,,,,,,, lura ungdomar på detta viset ,, nej lägg ner hela skiten, hoppas vi slipper se er i framtiden i någon ishall. ni är så pinsamma ,, skam för hela hockey Sverige..
Förälder U16 Nyköpings Hockey 15 apr 2014
Vi har tyvärr inte fått ngn info ang cupen heller
Förälder U16 Nyköpings Hockey 15 apr 2014
Vi har tyvärr inte fått ngn info ang cupen heller
Sad Face 15 apr 2014
Advokat Curt Andén från Eskilstuna är konkursförvaltare enligt sn.se
Han kommer ta beslut om cuperna men blir nog tyvärr ingen u16cup.. :'(
Till Förbannad 15 apr 2014
Ingen risk att Nyköpingshockey syns i en ishall i fortsättningen då föreningen upphör att existera.
Till Förbannad 15 apr 2014
Så fucking äckliga dra åt helvte er råttor
Förälder U16 15 apr 2014
synd att det ska behöva bli så här isåfall!! Anmälda och betalda till cupen till helgen. 1695kr/barn har vi fått betala ur egen ficka.klubben har fått in iallafall över 35000kr ifrån vårt lag. sen är det 11st lag som är tillresta och det blir nästa 400000kr som klubben har fått in. som då inte kommer att betalas tillbaka?? :( Vi får hoppas på lösning och att cupen blir av för vi vill verkligen komma och spela denna cup som vi har sett fram emot.
Förhoppningsfull 15 apr 2014
Till förbannad hoppas du inte menar Nyköping hockeys ungdomar dom kan inte rå för detta. Hoppas att ungdomarna/barnen kan mötas i framtiden i Hockeysverige dock med ett annat namn och ny STYRELSE
Lagledare 15 apr 2014
Hoppas att det löser sig och Advokaten låter cupen gå av stapeln som vi föreningar har betalt för att komma till er cup!
GM 15 apr 2014
Hur kan man försvara nuvarande ledning? Det är väll inte gamla ledningen som värvat svindyra spelare som Bröms, Erkgärds, Henric Höglund osv. Har man ekonomisk kris sedan tidigare kanske man borde satsa på yngre och billigare spelare?
Mamma 15 apr 2014
Hoppas innerligt att cupen blir av till helgen. Vi har själva betalt cupen ur egen ficka.
Dexter 15 apr 2014
Inkompetent styrelse + Inkompetent sportgrupp = Förr eller senare så slutar det så här, oundvikligt. Såg det här komma redan i slutet av maj 2011 när nya styrelsen presenterades och inget utav namnen bjöd på någon större hockey kunskap, företagsvärlden visst, det är en annan sak. Förlängningen av okunnigheten i styrelsen inom sporten hockey blir att sportgrupp/sportchefs poster inte heller tillsätts med tillräckligt mycket hockey kompetens som krävs. Engagemang och kunnande är två skilda egenskaper.
Lider med ungdomsverksamheten nu, men ser en ljusning i att dom kanske framöver kan få vara med om att tillhöra en välmående förening, där medlemsavgiften betalas 1 gång om året och där styrelse och sportgrupp inte ser föreningen som en personlig utmaning att försöka sig på något dom gillar men tyvärr inte kan, på ungdomarnas bekostnad.
Pappa 15 apr 2014
Tycker synd om alla ungdoms spelare i NHC som får dras med detta , Det kan ju inte vara en överaskning för styrelsen !! att det var dålig ekonomi .. Alla som sitter i en syrelse är ekonomiskt ansvariga.. Då passar det bra att lura alla dessa förhoppnings fulla barn som har kämpat för att få i hop till cup avgiften mm. så får man in lite stålar bara för att skydda sig själv. Hoppas ansvariga får kännbara straff för detta, det är lätt och leka göra av med andras pengar..så sjukt besviken så det finns inga ord......
Stödjande Förälder 15 apr 2014
Hur i h........te kan ni försätta er i konkurs när ni vet att det u 16 har en cup i helgen.
Olle 15 apr 2014
ja blir det nåt eller ??
NH-U16 Spelare 15 apr 2014
Varför får vi ingen information om cupen blir av eller inte? Oerhört respektlöst att inte meddela någonting. Lider med alla drabbade spelare och lag som kanske förlorar sina pengar.
Mamma Till U16 Spelare 15 apr 2014
När får vi svar om Cupens vara el inte vara?
Von Anka 15 apr 2014
Kalle Anka klubb!!!!!!!!!!! Lämna besked om cupen!!!!!!
Svårt Att Förstå?? 15 apr 2014
Det är inte längre klubben som avgör om det blir någon cup eller inte. Det är konkursförvaltaren som heter Curt Andén.
Cupdeltagare 15 apr 2014
När ska man få veta nå om cupen , om de inte blir nån cup så kan man ut och börna med moppen
Mamma Till Gästande Lag. 15 apr 2014
Jag har fått info om att den blir inställd. Vet inte om det stämmer. Hoppas inte detta.
Pengarna för cupen är redan betalda så den borde kunna genomföras kan man tycka. Dålig stil att gör så här direkt efter U15 cupen när man har en cup kvar. Styrelsen borde veta var pengarna tar vägen så de kan stå för kalaset till helgens cup, de är trots allt ansvariga. Det blir en förlust för hela Nyköping med alla föräldrar som har bokat hotell och skall avboka. Hotellen kommer stå tomma under Påsk. Inga besök, inga intäkter.
Grymt besviken inte bara jag utan väldigt många tror jag.
Oerhört Tråkigt 15 apr 2014
Att läsa vissa inlägg med ett oborstat språk; trodde vi inom hockeyn försökte arbeta bort sådant! Skammen för dessa inlägg faller ju inte på NH, utan de som skrivit inläggen! Som en del av er som skrivit poängterat, så ligger samtliga framtida beslut på konkursförvaltningen och därmed är det helt oväsentligt att blanda in forna styrelsen! Rätt ska vara rätt!!
Ledsen Mamma 15 apr 2014
Dyker upp en hel del... Tycker forna styrelsen ska uttala sig och reda ut ev. Misstolkningar... För är det så illa sköt som det verkar så ska de stå ansvariga!
Irriterad 15 apr 2014
Blir det cupen eller inte? Vill veta så snabbt som möjligt!!!!
Absurd situationen om alla upphäver nu!
Fredrik 15 apr 2014
Cupen är inställd, har fått ett mail från NHs ungdomsansvarige som bekräftar det vi anat. Konkursförvaltaren kommer inte att driva cupen. Samtliga berörda i respektive förening har fått information om detta via mail nu i kväll.
Von Anka 15 apr 2014
Nyköping Hockey=Bedragare
Måtte de aldrig få spela hockey igen
Von Trapp 15 apr 2014
Pajasförening
Gunn 15 apr 2014
Helt otroligt. Nyköpings Hockey stjäl pengar från ungdomar/barn som under lång tid sparat för att ha råd med denna "dyra" cup. Styrelsen som vetat att denna konkurs med all sannolikhet skulle komma borde förhindrat att inbetalningarna för cup inklusive hotell blev gjorda så sent som förra veckan. Alltså EFTER det att kronofogden spärrat kontot för Nyköpings Hockey. Nu bekostar våra barns arbete och försäljning under lång tid de skulder som en undermålig organisation och styrelse försatt sig i. Det finns inte ord för hur dåligt skött detta är. Dessutom har man mage att inte informera berörda föreningar förrän 2 dagar innan cupen startats. Detta borde skett omedelbart efter konkursen var ett faktum. Skam och Skäms ni som sitter i styrelsen och är ansvariga. Hoppas att ni är modiga nog att svara på de inlägg som skrivits.
En Mycket Besviken Tränare 15 apr 2014
Det är ingen annan än styrelsen som är ansvarig!
En av deras viktigaste uppgifter är att ha ekonomin i ordning, ingen kan påstå något annat!
Jag är tränare i ett av de lag som skulle komma på cupen i helgen. 2002 klev de första spelarna i vår trupp på isen, på vår hockeysola och 90% av de som skulle med i helgen har varit kvar sedan dess Jag bestämde att jag hellre stod på isen än vid sidan av och så har det varit sedan dess. Nu skulle denna resa avslutas med en rejäl och välordnad cup, vi har varit med där förr.
Vi valde bort andra cuper till förmån för denna, hade vi valt någon annan cup så hade säsongen redan varit slut. Nu har vi förlängt vår sista säsong som ungdomslag för att få en värdig avslutning, för efter detta kommer delar av laget splittras av olika anledningar. Det är inget konstigt med det, men desto viktigare är att vi får en bra avslutning.
Ni har kört denna cup två helger nu i april, dels för U14 och dels för U15. Båda dessa ålderskullar har säsonger kvar i U-serierna, innan även dessa, med största sannolikhet också splittras.
Detta är det mest tragiska av allt, att vi som sista års ungdomslag INTE får en värdig avslutning, jag blir så in i he..te förbannad. Denna konkurs kan inte kommit som någon nyhet för någon i styrelsen, det är helt omöjligt!!!!!! Att sköta ekonimin är, som sagts tidigare, ett av era viktigaste uppdrag!!!
Vad ska vi ledare säga till våra ungdomar??????
Den ekonomiska biten ser jag, i sammanhanget, som en mindre del, dock är den absolut inte oväsentlig.......
Vi förlängde säsongen, med väldigt dyra istider som följd, så det är inte bra anmälningsavgift och spelaravgift som kostar.
Summa: 10 ispass 12.750:- anmälningsavgift 5.000:- och 19 spelare gånger 1.595:- totalt: 48.050:- för absolut ingenting, jo förresten.........35.305:- går ju till ert konkursbo för att några av era spelare skulle kunna käka lunch..............
Nä, jag är inte särskilt nöjd, det skulle jag inte säga!
Göran E 15 apr 2014
Hoppas att den lokala tidningen i Nyköping tar upp detta med att Nyköping Hockey stjäl pengar från hockeyungdomar i Sverige. Varför vågar inte styrelsen stå till svars för de frågor som finns.
Ledsen Och Besviken Förälder 15 apr 2014
Svar till oerhört tråkigt kan hålla med dig om språket i viss mån men....att inte blanda in styrelsen fattar jag inte vad du menar. Det är klart att dom ska ta det är ju dom som ställt till den här skiten, dom ska stå till svars vad dom gjort det är väl inte mer än rätt. Nej fy fasen det enda positiva är väl att man slipper förhoppningsvis se dom mer. Jag som Nyköpingsbo får verkligen beklaga alla berörda cupdeltagande jag lider med er verkligen och förstår att ni är förb...jag är själv hockeyförälder och skäms för min sk förening förlåt alla
Förälder NH U16 15 apr 2014
Som förälder till en av spelarna i NH U16 vill jag bara säga att det här är riktigt tragiskt på många sätt. Även jag tycker att det är pinsamt skött från ansvarigt håll. Vi har också sett fram mot en avslutning för våra grabbar. Vi har självklart inte förlorat de pengar som många andra lag/spelare har gjort och det känns ruttet mot er som skulle komma hit. Glöm dock inte bort att detta drabbar väldigt många killar även hos oss som inget annat vill än att lira hockey. Det är knappast spelarnas fel och jag kan bara hoppas att även före detta NH-spelare är välkomna runt om i Sverige. Dessutom är det som andra har skrivit konkursförvaltaren som säger nej till cupen. Sedan kan man alltid diskutera när NH skulle ha begärt sig själva i konkurs. Min poäng är att vissa kommentarer här är direkt pinsamma, skär er!!
Förälder NH U16 15 apr 2014
...skärp er! (ska det naturligtvis vara)
Till Ledsen Och Besviken Förälder 15 apr 2014
Självklart har styrelsen med vad som hänt tidigare i allra högsta grad att göra och är ansvarig för ( och tro mig, som NH-hockeyförälder tycker jag en himla massa!!) MEN, vad jag menade vad att framtida beslut ligger inte hos forna styrelsen och därför är det meningslöst att be dem genomföra en cup när beslutet inte ligger hos dem längre! Sen anser jag att man skulle...... etc, etc, men snälla, skuldbelägg inte våra underbara ungdomar, tränare och föräldrar som lagt ned så mycket möda, tid, kärlek och engagemang i denna klubb!!! Så oerhört tråkigt!
Mamma U16 15 apr 2014
Jag tycker detta är rent kriminellt!! Jag känner att alla dessa ungdomar som anmält och betalat till denna cup ska inte behöva finanserna er konkurs!! Totalt respektlöst att leka med andras pengar!! ledsen för mina starka ord...men det är så jag känner!! :(
Förälder U16 15 apr 2014
Svar till Ledsen och Besviken förälder. Jag tror inte någon av oss skuldlägger ledare, föräldrar eller spelare. Det är dom som är ryggraden i en förening :) det är som alla skriver..styrelsen som vi skuldlägger! Hade man väntat tills på Tisdag med detta besked skulle man inte känt sig så förbenat lurad och kanske inte skulle tro att detta var ett beslut för att tjäna pengar. Hoppas era killar får fortsätta med denna underbara sport i en riktigt fungerande förening!!
Karin Isaksson 15 apr 2014
Hej alla, jag delar er besvikelse. Det är pinsamt och bedrövligt att det ska gå till såhär. Efter att ha funderat och gått med.ont i magen
Erkki 15 apr 2014
Det blir nog inte lätt att anordna cuper i Nyköping efter det här även om det startas upp en ny förening med nytt namn men jag kan ha fel
Karin Isaksson 15 apr 2014
...fortsätter här
Har bestämt mig för att göra allt jag kan för att cupen ska gå i helgen. Imorgon ringer jag Curt för att prata med honom om situationen och vad jag förstår så får inte konkursförvaltaren driva något med förlust vilket detta är i nuläget eftersom inget är betalat. OM man lyckas få ner kostnaderna till 0:- borde detta gå att lösa. Jag hoppas att berörda kan jobba gratis i helgen (domare och vaktmästare) och att boende kan lösas genom våra fantastiska medlemmar som kan ta emot ca. 3 spelare per hushåll och erbjuda dem en säng. Reserande hoppas jag på kommunens lokaler (om inte någon sitter på en bra lokal dvs.), de brukar inte vara omöjliga. Problemet mat kvarstår. Jag tänker försöka fixa sponsorer så långt det går men jag kan inte garantera något. Det kanske blir så att man får stå för viss mat själv. Jag förstår att ni inte tycker att detta är optimalt då ni redan betalat mycket pengar för det här men för killarnas skull så hoppas jag att ni tycker att det är värt det. Vad önskar jag nu av er? Jag hoppas att alla tänker till, hjälper till med sovplatser och dyl. samt försöker av hela ert hjärta att fixa det här för grabbarna. Självklart ska de få en värdig avslutning på deras U16 tid.
Återkommer imorgon kväll, förhoppningsvis med ett positivt besked.
Hockeyförälder U.16. 15 apr 2014
Såg fram emot cupen i helgen och Nyköping .men nu vete faan om jag någonsin kommer att vika av E4.an där mer.synd. å skam till
Er sk styrelse.fult agerat mot övr lag .Detta måste man ha anat innan.och då blåser man av i TID.......
Spelade I NH Team 01 15 apr 2014
Hej jag har läst era kommentarer och blir riktigt förbannad när man skriver som ni gör. Jag menar att ni bara klagar på styrelsen och på alla andra i nyköpings hockey att dom inte kan någonting att dom gör allt fel osv... Men när NH hade det som svårast tog det beslut i demokratisk ordning att alla medlemmar skulle betala 1700kr. Då har jag en fråga. Betalade alla medlemmar in det? Dom i styrelsen jobbar där utan lön på sin på sin fritid så jag tycker inte att ni ska klaga när alla inte betalar in och att alla inte kan jobba i kiosken när man ska jobba där. Om styrelsen gjorde så mycket fel varför hoppar inte ni in och fixar allt detta om det är så lätt?jag tycker att alla som kommenterar att dom ska tänka på det jag skrev.
Pekka 15 apr 2014
Hej! Finska pojkar har väntat på den här cupresan. Otroligt att förstå. Varför styrelsen kunde inte vänta på över veckoslut. De har spelat många cuphelger tidigare och nu när det hade varit den sista, gör styrelsen beslutet vad man ska inte förstå!
Alla pojkar är nu besvikna. Inte cupresan och alla dessa pengar som har sparat och samlat hela säsongen för den här resan är förlorad. Inte bara cupavgifter, också bokat båtresan och bussen osv. Tack och ädjö!
Besviken 15 apr 2014
Skämmes!!! Hoppas innerligt att Uppdrag granskning tar tag i det här!
Bli Bäst Istället För Att Skylla Ifrån Sig! 15 apr 2014
Nyköping som stad är en gnällig stad och inga vill ställa upp därför går det som det går. Istället för att fixa till problemen så löser dom det igenom att skylla på andra och så har det varit i årtionden. Men det är inte bara i nyköping så är det i hela sverige därför blir det skot av allt med företag och föreningar. Alla går back och sen i konkan, har sverige ens lyckats bra något årtionden i nån sport? Nä skulle inte tro det! Bygg om allt från början i hela sverige så ska vi se till att detta land aldrig får ha en förening/företag som går i konkan! Vi ska visa att vi är bättre än övriga världen.
U16 Förälder 15 apr 2014
Vi har sålt kakor , stumpor , newbody , delat ut frukostbullar mm mm för att kunna ha råd med en cup , Detta skulle bli en avslutning för många i laget , för en del slutar några skall gå på hockey gymnasium mm . och alla har set fram emot detta så mycket , nu blev det inte så ;-( , hoppas ni är nöjda nu i styrelsen när ni har lurat till er alla U16 lags pengar ,,,, hoppas ni får långa straff för det ni har gjort ,, bura in hela styrelsen och släng nycklen , Jag bara undrar hur man kan sjunka så lågt att man medvetet kan lura barn på detta viset...och hur skall vi förklara detta för våra barn i laget ? att allt arbete vi har lagt ner till ingen nytta ,, det blir ingen avslutning . ingen cup ni kan gå hem nu pengarna är borta ,, säsongen är slut ,,alla ni som är ansvariga för detta önskar jag er all olycka i livet, hoppas det alltid regnar på er. fy fan för så falska mäniskor ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, håller med tidigare inlägg, Bedragare är vad ni är ,,
Martin 15 apr 2014
Till PEKKA tycker synd om er ,,
Sven 15 apr 2014
Till .Bli Bäst Istället För Att Skylla Ifrån Sig!!!! Nej jag hoppas dom inte bygger om och bygger nytt.
Jämna stället med marken ingen vill ändå åka dit mer
Gör en parkeringsplats av området.
Tack för ordet
Ekonomen 15 apr 2014
Det finns bra och dåliga sätt att lämna in handduken. I företagslivet och föreningslivet.
Ett företag som tar in stororder från större företag och köper varor från mindre underleverantörer för att sedan lämna in handduken med stora leverantörsskulder, brukar inte kunna starta om med vänner i branschen.
Det samma lär gälla i föreningslivet. Nyköping lär ha fått in ca 350 tkr eller mer från föreningar runt om i landet och Finland för att anordna en cup i helgen. Att man som förening inte sett till att betala det som måste betalas med dessa pengar utan "lånat" dessa till annat är inget annat än bedrägeri.
Som i företagsvärlden finns det ansvariga, styrelsen.
Jonas Ekegren 15 apr 2014
Förundras över den låga nivån i många kommentarer! Hade dessa kommentarer överhuvudtaget skrivits om dessa tvingats skriva under med sitt riktiga namn? Tror inte det...
Fakta är: medlemmar i en styrelse, oaktat förening eller bolag, sitter där av fri vilja. Att sitta i en styrelse innebär ett stort ansvar. Vad som händer nu ligger i konkursförvaltarens händer...
Vi andra bör istället fokusera på HUR vi kan bilda en ny förening och vilka som skall ingå styrelse, arbetsgrupper osv.
Rosvalla är en fantastisk anläggning och Nyköping som stad har utmärkta förutsättningar för att fostra framgångsrika individer!
Belinda 16 apr 2014
Det mest komiska i alla dessa negativa kommentarer är att man nedvärderar Nyköping som stad, kommun och förening. Att man aldrig mer kommer åka hit, att stället borde jämnas med marken, och att föreningen borde skämmas. Att föreningen aldrig borde återuppstå, att vi är skamliga, att ingen kommer lita på kommande föreningar och allt vad som skrivs. Hur tänker man då undrar jag? Vad har alla killar och tjejer i denna förening gjort er? Vad har vi supportrar gjort er? Vad har Nyköping som stad gjort er? INGET. Vi har stöttat en klubb vi brinner för, spelat och deltagit. Vi kan inte stå till svars för vad styrelsen gjort eller gör. Sen ligger nu beslutet hos konkursförvaltaren, så det gör ingen nytta att tjata på föreningen att fixa läget.
Så det jag ville säga med detta var, att jag hoppas att ni VUXNA människor slutar slänga skit omkring er och beter er lite moget! Jag förstår till fullo er besvikelse, men ta då ut den på styrelsen och inte på staden, föreningen, supportrarna eller de aktiva! Det är sorgligt att läsa många av dessa kommentarer som är rent skitsnack, sen skriver ni inte ens under med ett riktigt namn, pinsamt av er! Sen hoppas jag att framtida föreningar och spelare är välkomna ut i hockeysverige med öppna armar, vi vill alla samma sak och det är att ha ett blomstrande hockeysverige, och det får vi inte genom att smutskasta varandra!
Anders 16 apr 2014
Inte nog att föreningen fick 1700-: av sina medlemmar i december månad för att rädda verksamheten från konkurs. Nej då roffar man åt sig yterliggare 350.000-400.000 kr från ont anande hockeyungdomar från både Sverige och Finland som inget annat ville än att avsluta sin säsong och sin ungdomstid inom hockeyn med en härlig avskedscup. Det är beklämmande att en styrelse i detta läge väljer att 5 dagar innan cupäventyret sätta skutan i konkurs. Detta scenario måste ju styrelsen kunnat förutse innan alla dessa ungdomslag blev inbjudna till cupen. Om inte så i alla fall innan det var dags för alla cupinbetalningar Jag tycker givetvis synd om alla inom Nyköpings hockeys ungdomsled och hoppas att det kommer att lösa sig för dem, men att dessutom lura (och jag menar verkligen lura) till sig medel från gästande lag och ungdomar tycker jag är snudd på bedrägeri. Situationen i NH måste ha varit känd för ledningen i klubben men för oss andra som tänkt fira påsken i Nyköping med våra härliga ungdomar kom det som en blixt från klar himmel. Väldigt besviken hockeyentusiast med en ännu mer besviken son.
U16 16 apr 2014
Sörmlands Nyheter 15 april "NH har stora skulder på nästan 2,8 miljoner kronor, bland annat till Skatteverket och Nyköping. Skatteverkets krav har lämnats över till Kronofogdemyndigheten som under mars och april har lyckats driva in sammanlagt 225 000 kronor."